Bezgrzeszne słodkości

red.
25.05.2016 17:10
A A A
Deser z suszonych owoców

Deser z suszonych owoców (FOT. BBS)

Nawet najbardziej przestrzegająca zdrowej diety osoba czasem ma ochotę na coś słodkiego. Czy można bez poczucia winy pofolgować swoim zachciankom? Oczywiście. Oto kilka przepisów na wypieki i desery, które nie tylko poprawią humor, ale dzięki zawartości cennych składników także stan naszego zdrowia.

Makaroniki owsiano-bakaliowe

200 g płatków owsianych, 150 g zmielonych migdałów, 50 g rodzynek, 50 g suszonych moreli, 4 jajka, 1/2 szklanki cukru trzcinowego, 2 łyżki cukru pudru, 1 opakowanie cukieru waniliowego

Płatki owsiane upraż na suchej patelni, wystudź. Morele drobno posiekaj. Żółtka oddziel od białek. Utrzyj żółtka z cukrem na gęsty kogel-mogel. Dodaj płatki owsiane i wszystkie bakalie, starannie wymieszaj. Z białek ubij sztywną pianę, pod koniec ubijania dodaj cukier puder i cukier waniliowy. Następnie delikatnie, ale dokładnie wmieszaj pianę w ciasto owsiano-bakaliowe. Łyżką nabieraj nieduże porcje ciasta, kładź je (w odstępach!) na wyścieloną papierem do pieczenia blachę, formując okrągłe ciasteczka. Piec 40-50 min w 160 ° C.

 

Banany po tajsku z kokosem

4 jędrne banany, 1/2 szklanki startego świeżego miąższu kokosa (lub troszkę mniej wiórków kokosowych), 2 łyżki cukru, 1,5 łyżki mąki, 1 jajko, 2 łyżki sklarowanego masła

Świeżo starty kokos lub wcześniej lekko namoczone i odciśnięte wiórki kokosowe wymieszaj z mąką, cukrem i rozkłóconym jajkiem. Banany umyj, obierz, przekrój w poprzek na pół, a potem każdą połówkę wzdłuż na pół (w sumie ma być 16 kawałków). Kolejno obtaczaj kawałki banana w kokosowym cieście i smaż ze wszystkich stron na rumiano na rozgrzanym maśle. Podawaj na gorąco.

 

Muffinki bananowo-orzechowe

2 szklanki mąki pszennej, 500 dag dojrzałych bananów, 1/2 szklanki płynnego miodu, 8 łyżek masła orzechowego, 2 łyżki drobno startych orzechów włoskich, 2 łyżeczki proszku do pieczenia, aromat waniliowy, duża szczypta soli

Obrane banany rozetrzyj widelcem, dokładnie wymieszaj z miodem, masłem orzechowym, aromatem i 4-5 łyżkami wody. W osobnej miseczce wymieszaj mąkę z proszkiem do pieczenia, solą i startymi orzechami. Następnie, cały czas mieszając, powoli dodawaj tę mieszankę do masy bananowo-miodowej. Wilgotne ciasto rozłóż do natłuszczonych i oprószonych mąką foremek na muffinki. Piecz 20 minut w180C.

 

Deser bakaliowy

1 szklanka drobnych rodzynek, 200 g cukru trzcinowego, 3/4 szklanki posiekanych orzechów włoskich lub laskowych, 2 szklanki drobnej kaszki (bulgur lub kuskus), 1 łyżeczka cynamonu lub gałki muszkatołowej

 Orzechy lekko zrumień na suchej patelni lub upraż w piekarniku. Cukier i rodzynki zalej 1/4 szklanki wody, pozostaw na ogniu do chwili gdy na powierzchni pojawią się bąbelki. Zdejmij, wymieszaj z orzechami, dodaj ugotowaną kaszkę, ostudź, dodaj cynamon lub gałkę. Udekoruj deser orzechami.

 

Deser z suszonych owoców

150-200 g suszonych moreli, 200-250 g wydrylowanych i posiekanych daktyli, 100-150 g suszonych fig pokrojonych na dość grube kawałki, 100-120 g rodzynek, 2 szklanki słodkiego czerwonego wina, 1 łyżeczka cynamonu, 50-100 g posiekanych migdałów, pistacji lub orzechów włoskich, orzechy lub migdały do dekoracji

Morele zalej ciepłą wodą i odstaw na 10 minut, potem osącz, posiekaj, przełóż do rondla, dodaj daktyle, figi i rodzynki, zalej winem, przypraw cynamonem. Gotuj na małym ogniu, mieszając od czasu do czasu, aż deser zrobi się gęsty. Wtedy połącz go z migdałami (pistacjami lub orzechami), przełóż na półmisek, udekoruj.

Zdrowe łakocie

Gdy w ciągu dnia potrzebujemy pokrzepienia, warto sięgnąć po Cukierki Żeńszeniowo - Imbirowe, które dodadzą witalności i zwiększą koncentrację. Gdy przed nami stresujący dzień, warto natomiast mieć przy sobie Cukierki Melisowe. Oba produkty firmy Reutter są dostępne w aptekach. Cena 7,90 zł.

 

Polecamy